پنج شنبه, 30 فروردین, 1403
THURSDAY, April 18, 2024
یک شنبه 27 مهر
می‌توانیم میزبان رویدادهای بزرگ بین‌المللی باشیم
وزیر ورزش و جوانان :


می‌توانیم میزبان رویدادهای بزرگ بین‌المللی باشیم
وزیر ورزش و جوانان :

وزیر ورزش و جوانان گفت: گردشگری ورزشی در دنیا به عنوان یک صنعت درآمدزا از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌توان با بهره‌گیری از رقمی که گردشگری ورزشی به خود اختصاص می‌دهد به درآمدهای ارزی کشور و فرایند توسعه کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و جوانان ، «دکتر مسعود سلطانی‌فر» روز یکشنبه در آیین امضا تفاهم‌نامه توریسم ورزشی بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و همچنین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: پنج سال قبل در چنین ایامی در زمان وزارت «محمود گودرزی» تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه بین ۲ وزارتخانه به امضا رسید و امروز با ابعاد متنوعی این تفاهم‌نامه را امضا می‌کنیم. وزارت ورزش و جوانان و وزارت گردشگردی به اجماع خوبی برای تعامل بهتر رسیده و اشراف خوبی بر این نوع همکاری دارند.

وی اظهار داشت: گردشگری ورزشی در دنیا به عنوان یک صنعت درآمدزا بسیار مورد توجه است و ما نیز با استفاده از این بستر می‌توانیم با بهره‌گیری از رقمی که گردشگری ورزشی به خود اختصاص می‌دهد به درآمدهای ارزی کشور و فرایند توسعه کمک کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: با تلاش بسیار و در دولت‌های مختلف زیرساخت مناسب برای میزبانی رویدادهای مهم بین‌المللی ورزشی فراهم شده است. ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی مورد اقبال گردشگران خارجی است و از این فرصت‌ها می‌توان به بهترین شکل بهره گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: برگزاری المپیک توکیو با وجود اینکه یکسال به تعویق افتاده، اما برگزاری آن در سال ٢٠٢١ در پرده‌ای از ابهام قرار دارد اما این رویدادها در توریسم ورزشی و گردشگری ورزشی برای گردش مالی تاثیرگذار است.

وی گفت: امروز پس از ۴٠ سال از عمر انقلاب، به غیر از ورزشگاه‌های ملی آزادی و تختی قبل انقلاب توانستیم مجموعه ورزشی نقش جهان، یادگار امام (ره)، ورزشگاه‌ غدیر اهواز و پارس شیراز ساخته شده و می‌توانیم میزبان رویدادهای بزرگ بین‌المللی باشیم.

وزیر ورزش گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در برگزاری رشته‌های مختلف ورزشی داخل کشور و بویژه رشته‌های کویری نظیر رالی را داریم که بتوانیم میزبانی کنیم.


تهران، خیابان شهید دکتر مفتح جنوبی
مجموعه ورزشی شهید شیرودی
کد پستی: 1573613131
©2017 Shirodi Sport Complex, All Right Reserved